Tři úspěšné kampaně pro jednu z nejrychleji rostoucích tech firem

Clients Manager:

Kateřina Dvořáková

FB Marketing Expert:

Jakub Jevčič

Marketing Business Consultant:

Danilo Medenica

Pozice:

Operátorka call centra a obchodník

Woltair s.r.o.

Společnost byla založena v roce 2018 jako Topíte.cz. V roce 2021 byla přebrandována na Woltair. Jedná se o největší firmu v ČR se specializací na prodej, instalaci a servis zdrojů tepla a elektrické energie.

Původní spolupráce měla být formou Head Huntingu, nakonec jsme ovšem nenašli domluvu. V rámci změny našeho obchodního modelu jsme oslovili přímo ředitele obchodního oddělení, Jana Kadlece. Nové podmínky ho zaujaly, jelikož se nacházeli ve stavu, kdy potřebovali podpořit obchodní tým. Počet poptávek skrz jejich call centrum rostlo tak rapidně, že je v některých regionech ČR neměl kdo vyřizovat.

Začátky naší spolupráce

První dojem 

Na prvním jednání, koncem září 2021, mě velice zaujala propracovanost obchodního procesu. Skvěle vymyšlené bylo například to, že obchodník jezdil rovnou na domluvenou schůzku a přesně věděl, co klient chce a jakou má potřebu. Dále získal atraktivní fixní plat, vysoké provize a auto i k soukromým účelům. Průměrný výdělek byl okolo 80 000 Kč. Jak je tedy možné, že se jim lidi nehlásí? Hlásí, jenže nekvalitní… Na pracovním portále zkrátka neseženete kvalitní lidi.

V rámci jednání panovala z jejich strany nedůvěra i přes naší garanci dodání 25 kvalifikovaných kontaktů (měly splňovat technickou zkušenost, znalost tepelných čerpadel a alespoň obchodní uvažování). Nevěřili, že uchazeče dokážeme přivést a nechtěli se uvázat na 3 měsíce. Nabídli jsme jim proto zkušební měsíc a spolupráce odstartovala.

Kampaň byla spuštěna 12.11.2021. 25.11.2021 nám klient volal, že má splněno. 3 nabrané obchodníky + 2 záložní, které potřeboval. Celkový počet doručených kontaktů bylo 230, z toho kvalifikovaných z pohledu požadavků klienta 90. Docela rozdíl oproti slíbených 25, co myslíte?

Lead za 14 Kč

Hledání obchodního zástupce mělo velmi rychlý spád. Jen za první týden propagace se přihlásilo 142 uchazečů! Jeden lead tak vycházel jen na 14 Kč. Ani další týdny neztratily na síle. Druhý týden 71 leadů, jeden za cenu 29 Kč, třetí týden 34 leadů, jeden za 64 Kč, čtvrtý týden 17 leadů, jeden za 166 Kč. Postupem času se samozřejmě počet kontaktů snižoval a cena zvyšovala, i tak jsme se drželi na ceně, která patří mezi ty nejlepší. Díky obrovskému počtu 237 kandidátů si mohl klient důkladně vybírat, což mu umožňovalo posílit tým o ty nejkvalitnější obchodní zástupce. Celkem došlo k nabrání 3 obchodníků.

Vytvoření unikátních reklam

Hlavní benefity a současně motivační prvky jsme zapracovali i do unikátních grafických návrhů reklam, které byly využity pro komunikaci na sociálních sítích.

Výsledky v prvních týdnech a za celou kampaň

Obchodní zástupce s focusem na fotovoltaiku

Klient preferoval kandidáty, kteří mají aktivní zkušenost s prodejem, a kteří mají technické vědomosti o tepelných čerpadlech a obnovitelných  zdrojů vytápění. Zkušenosti obchodních zástupců jsme si ověřovali v našem dotazníku. Jednou z otázek byla například: Stojím čelem ke střeše orientované na jih, je 9h ráno letního času. Co uvidím, když se podívám doprava?

Tepelná čerpadla a fotovoltaika jsou velmi trendy odvětvím. Bylo to vidět i na počtu přihlášených obchodníků. Stačil nám jen jeden měsíc, abychom získali 212 uchazečů. K atraktivitě nabídky pomohly i benefity neboli  tzv. USP (Unique Selling Proposition), konkrétně:

  • Love brand s 95 % spokojených zákazníků
  • O 30 % vyšší provize než u konkurence
  • Domluvené zakázky z kontaktních formulářů (žádné studené leady)
  • Automobil i služební notebook
  • Nulová administrativa

Nová práce tři dny před Vánocemi

Kampaň jsme mohli na zbylé 2 měsíce přetvořit na pozici telefonistky do call centra. Hledali jsme pouze v Praze 5 a dalších přidružených městských částí. Zde byla podmínka zkušenost z call centra.

Reklamu jsme spustili na začátku prosince a hned první lead vedl k nástupu. Konkrétně 2. 12. došlo k vyplnění dotazníku, 3. 12 k telefonickému hovoru a domluvení pohovoru na 13. 12., úspěšné pozvání do druhé kola výběrového řízení, které dopadlo vzájemnou domluvou a kandidátka 21. 12. zjistila, že má novou práci a mohla si užít klidné vánoční svátky.

Cesta k nástupům dalších operátorek byla složitější, ale vydařená. Bojovali jsme s omezenou cílovou skupinou, jelikož jsme vybírali pouze ženy v okolí pražského Zličína. Pravidelně jsme proto kampaň optimalizovali a hledali sdělení, které zaujme. Zajímavé zjištění bylo, že u této reklamy fungovala nejvíce týmová fotografie. Celkem jsme se, i díky grafice, dostali na 7 nástupů.

Konec spolupráce 

Na konci spolupráce, 12.4.2022, získal Woltair 5 obchodníků na tepelná čerpadla, 3 na fotovoltaiku a 6 nových telefonistek v call centru. To vše za 5 měsíců spolupráce.

Ačkoli spolupráce byla velmi vydařená, Woltair se po nástupu nového interního personalisty rozhodl jít vlastní cestou. Děkujeme za cennou zkušenost a přejeme jen samé úspěšné posily.

Tip:

Obchodní zástupce s focusem na fotovoltaiku

Klient preferoval kandidáty, kteří mají aktivní zkušenost s prodejem, a kteří mají technické vědomosti o tepelných čerpadlech a obnovitelných zdrojů vytápění. Zkušenosti obchodních zástupců jsme si ověřovali v našem dotazníku. Jednou z otázek byla například: Stojím čelem ke střeše orientované na jih, je 9h ráno letního času. Co uvidím, když se podívám doprava?

Zajímavosti projektu

Lead za 14 Kč během prvního týdne kampaně na obchodníky
Celkem přes 400 zájemců na obchodního zástupce
První lead = první nástup

Výsledky naší práce

0
Cena za lead
0
Cena za nástup
0
Počet nástupů
0
Dosah reklamy

Hledaná pozice

Operátorka call centra a obchodník

Délka spolupráce

4 měsíce

Case Studies

Mohlo by Vás také zajímat

Kvalitní lidé aktivně nehledají práci. To však neznamená, že jsou spokojení. Naše kampaň je umí zaujmout a doručit k vám na pohovor.

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 24 hodin.

Řekněte nám o sobě více a my se s Vámi do 24 hodin spojíme

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.