S HR Directorem, Marošem Rumanem, jsme se spojili v dubnu 2022. V té době využívali k náboru pracovní portály a Nelisu. Nábory měli kvalitně nastavené, ale uchazeči jim velmi brzy odcházeli (přes 40 % při záškolu). Uvědomovali si, že za poslední rok až dva se situace na trhu velmi změnila, proto chtěli nový úhel pohledu na nábor a kvalifikaci obchodníků dříve, než s nimi bude hovořit. Díky naší metodě šetřil čas sobě při pohovoru a zbytečnou práci týmu při onboardingu.
S hledáním operátorek call centra již máme zkušenosti, například díky Woltair, proto jsme hned po doručení výsledků z prvních dní viděli, že něco není v pořádku. Počet leadů byl poměrně nízký i proto, že operátorka musela mít ze zákonných důvodů maturity. Jelikož se poměrně často stávalo, že kandidátka maturitu neměla, v kampani jsme tuto povinnost zmiňovali hned několikrát.
Vedle specifických požadavků nepomáhala ani omezená cílová skupina. Zaměřili jsme se pouze na ženy v okolí Prahy ve věku 20 – 40 let. Aby toho nebylo málo, tak jsme také bojovali s letní vlnou blokací business managerů, která se dotkla i nás. U tohoto klienta nám Facebook zablokoval 2 reklamní účty, ačkoli jsme nedělali nic špatného nebo protizákonného.
Abychom nepsali jen o překážkách a problémech, měli jsme i několik zajímavých sdělení, se kterými jsme pracovali. Byly to především benefity. Atraktivní průměrný výdělek a možnost home-office byla velká výhoda oproti konkurenci. 4life totiž po zaškolení nabízel možnost 100% remote spolupráci. Taková informace fungovala, přinesla ovšem navazující komplikace v tom, že mnoho kandidátek chápalo tuto příležitost jako part-time. Reagovali jsme opět tím, že jsme v reklamách zdůraznili spolupráci na plný úvazek bez možnosti zkrácení pracovní doby.
Po několika optimalizacích, změně grafiky i textů požadovaný výsledek stále nepřicházel. Nábor jsme proto podpořili i SMS kampaní na relevantní uchazečky z naší databáze.
Hlavní benefity a současně motivační prvky jsme zapracovali i do unikátních grafických návrhů reklam, které byly využity pro komunikaci na sociálních sítích.
Velmi špatná docházkovost na pohovory
Alfou a omegou nedoručení potřebných lidí byla i nízká docházkovost na pohovory. Ze 34 domluvených dorazilo jen 7. Tuto situaci jsme řešili přímo s klientem, jelikož navolávání pohovorů má pod svou kompetencí a zjistili jsme, že vedle našeho kvalifikačního testu posílá svůj psychologický dotazník, jehož vyplnění zabere několik desítek minut. Jelikož se snažíme nábor dělat jednoduše, rychle a zábavně, tak toto byl krok navíc, který jsme museli řešit. Po vzájemné domluvě jsme nakonec našli řešení v tom, že klient svůj dotazník přestal zasílat.
Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.