Velmi špatná docházkovost na pohovory. Kde je chyba?

Clients Manager:

Kateřina Dvořáková

FB Marketing Expert:

Jiří Křelina

Marketing Business Consultant:

Michal Mikulášek

Pozice:

Operátorka call centra

4Life Direct

4Life Direct je jedna z nejrychleji rostoucích firem v oblasti přímého zprostředkování životního pojištění v Evropě. Od roku 2008 naplňuje potřeby více než půl milionu spokojených klientů.

S HR Directorem, Marošem Rumanem, jsme se spojili v dubnu 2022. V té době využívali k náboru pracovní portály a Nelisu. Nábory měli kvalitně nastavené, ale uchazeči jim velmi brzy odcházeli (přes 40 % při záškolu). Uvědomovali si, že za poslední rok až dva se situace na trhu velmi změnila, proto chtěli nový úhel pohledu na nábor a kvalifikaci obchodníků dříve, než s nimi bude hovořit. Díky naší metodě šetřil čas sobě při pohovoru a zbytečnou práci týmu při onboardingu.

Začátky naší spolupráce

S hledáním operátorek call centra již máme zkušenosti, například díky Woltair, proto jsme hned po doručení výsledků z prvních dní viděli, že něco není v pořádku. Počet leadů byl poměrně nízký i proto, že operátorka musela mít ze zákonných důvodů maturity. Jelikož se poměrně často stávalo, že kandidátka maturitu neměla, v kampani jsme tuto povinnost zmiňovali hned několikrát.

Vedle specifických požadavků nepomáhala ani omezená cílová skupina. Zaměřili jsme se pouze na ženy v okolí Prahy ve věku 20 – 40 let. Aby toho nebylo málo, tak jsme také bojovali s letní vlnou blokací business managerů, která se dotkla i nás. U tohoto klienta nám Facebook zablokoval 2 reklamní účty, ačkoli jsme nedělali nic špatného nebo protizákonného. 

Abychom nepsali jen o překážkách a problémech, měli jsme  i několik zajímavých sdělení, se kterými jsme pracovali. Byly to především benefity. Atraktivní průměrný výdělek a možnost home-office byla velká výhoda oproti konkurenci. 4life totiž po zaškolení nabízel možnost 100% remote spolupráci. Taková informace fungovala, přinesla ovšem navazující komplikace v tom, že mnoho kandidátek chápalo tuto příležitost jako part-time. Reagovali jsme opět tím, že jsme v reklamách zdůraznili spolupráci na plný úvazek bez možnosti zkrácení pracovní doby.

Po několika optimalizacích, změně grafiky i textů požadovaný výsledek stále nepřicházel. Nábor jsme proto podpořili i SMS kampaní na relevantní uchazečky z naší databáze.

Vytvoření unikátních reklam

Hlavní benefity a současně motivační prvky jsme zapracovali i do unikátních grafických návrhů reklam, které byly využity pro komunikaci na sociálních sítích.

Výsledky v prvních týdnech a za celou kampaň

Velmi špatná docházkovost na pohovory

Alfou a omegou nedoručení potřebných lidí byla i nízká docházkovost na pohovory. Ze 34 domluvených dorazilo jen 7. Tuto situaci jsme řešili přímo s klientem, jelikož navolávání pohovorů má pod svou kompetencí a zjistili jsme, že vedle našeho kvalifikačního testu posílá svůj psychologický dotazník, jehož vyplnění zabere několik desítek minut. Jelikož se snažíme nábor dělat jednoduše, rychle a zábavně, tak toto byl krok navíc, který jsme museli řešit. Po vzájemné domluvě jsme nakonec našli řešení v tom, že klient svůj dotazník přestal zasílat.

Tip:

Najděte jedinečný argument, proč pracovat u Vás

V době, kdy je velmi nízká nezaměstnanost a firmy se o zaměstnance přetahují, je zásadní najít důvod, proč by měli lidi nastoupit právě k Vám. U 4life jsme viděli přidanou hodnotu v možnosti 100% home-office. Komunikovali jsme například, že díky tomuto benefitu ušetří zaměstnanci 360 hodin ročně na dojíždění.

Zajímavosti projektu

Hledejte benefity, které Vás odliší od konkurence
Jen 7 zrealizovaných pohovorů z 34
Výkon jsme podpořili SMS kampaní

Výsledky naší práce

Cena za lead
0
Cena za nástup
0
Počet nástupů
0
Dosah reklamy
0

Hledaná pozice

Operátorka call centra

Délka spolupráce

3 měsíce

Case Studies

Mohlo by Vás také zajímat

Kvalitní lidé aktivně nehledají práci. To však neznamená, že jsou spokojení. Naše kampaň je umí zaujmout a doručit k vám na pohovor.

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Řekněte nám o sobě více a my se s Vámi do 24 hodin spojíme

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.