I 457 relevantních kandidátů nemusí vést k desítkám nástupů

Clients Manager:

Kateřina Dvořáková

FB Marketing Expert:

Jiří Křelina

Marketing Business Consultant:

Danilo Medenica

Pozice:

Svářeč

Dela Company s.r.o.

Společnost DELA Company s. r. o. působí na trhu pracovních a personálních agentur již od roku 2005. Spolupracují s významnými společnostmi jako Siemens, Bombardier, Stadler, Caterpillar, Bilfinger či Škoda Transportation. Zaměřují se na agenturní pronajímání neboli dočasné přidělování zaměstnanců dle specifikací zákazníka v oboru strojírenství, a to výhradně na dělnické profese.

Najít zkušené a spolehlivé svářeče je velmi těžké. Proto se nám ozvala společnost Dela, která zajišťuje svářečské práce v Německu, Francii či Maďarsku. Bylo pro ně zásadní, aby zájemci o práci měli znalost ve sváření metodou TIG 141 1-6 mm, MAG 135 8-55 mm (skládané sváry), MIG 131 pro materiály 2–10 mm (hliník) nebo MIG 131 1-6 mm. 

Začátky naší spolupráce

Reklama hned od začátku nabrala velmi silný výkon, který si první dva měsíce udržovala. Specifikace pozice byly poměrně náročné. Práce v zahraničí s nutností svářečských znalostí mnoho lidí nesplňuje. Proto jsme byli nadšení, že jsme zaujali 457 svářečů. Postupem času se ovšem začaly objevovat komplikace.

Problémy

  1. Před spuštěním jsme řešili absenci reálných fotek. Vždy chceme od klienta autentické a vlastní fotografie, které v kampani používáme. 
  2. Ačkoli zájemců bylo mnoho, ne každý chtěl pracovat v zahraničí a na hlavní pracovní poměr. 
  3. Pro vykonávání pozice bylo nutné jet do Německa pro vykonání zkoušky. Počet termínů byl omezený a málokomu vyhovovaly.
  4. Očekávány byly čtyři nástupy měsíčně a my jsme byly jen na jednom. V porovnání s pracovními portály jsme tak na tom byli hůře.
  5. Když už se objevili vhodní a relevantní svářeči, nebylo jim zavoláno včas a vedení hovoru bylo vlažné – stylem máte zájem, ano/ne, ok, tak doražte. Zájemci tak ztratili zájem.
  6. Pokud kandidát splňoval požadavky a i dorazil na pohovor, měl výpovědní lhůtu. U klienta, pracovní agentury, toto nebylo ideální, jelikož zaměstnance potřebovali prakticky okamžitě.

Naše řešení

  1. Využili jsme fotky z fotobanky. Za dobu kampaně jsme využili 3 vizuály, které jsme protestovali a nasazovali dle výkonnosti. 
  2. Zdůraznili jsme (a to rovnou třikrát), že se jedná o hlavní pracovní poměr a práci v zahraničí. Málokdy se stane, že kandidáti preferují IČO před HPP.
  3. Přidali jsme, že je potřeba absolvování potřebných zkoušek v cizině.
  4. Ačkoli jsme se velmi snažili, zde jsme řešení nenašli a to i na základě dalších problému, které vyvstaly.
  5. Vedení hovorů jsme s klientem řešili. Vedle kampaně přinášíme klientům další přidanou hodnotu, jako například zhodnocení navolávání kandidátů a poskytnutí call-skriptu, dle kterého je hovor veden.
  6. S výpovědní lhůtou zaměstnanců se nám bojuje samozřejmě těžko. Proto jsme v textech apelovali na omezenou časovou nabídku a zdůraznili potřebu rychlého nástupu.

Vytvoření unikátních reklam

Hlavní benefity a současně motivační prvky jsme zapracovali i do unikátních grafických návrhů reklam, které byly využity pro komunikaci na sociálních sítích.

Výsledky v prvních týdnech a za celou kampaň

Stále žádné nástupy

Ačkoli jsme podnikli několik kroků ke zlepšení docházkovosti na pohovory a následné rychlejší potenciální nástupy, nedařilo se pozici obsadit. Využili jsme tak naší databáze a klienty obeslali SMS zprávami, které informovaly o možnosti nadstandardního výdělku. Také jsme psali zpětně kandidátům, kteří nedorazili na zkoušku nebo jim termín připomínali.

Jeden nástup za 2 měsíce

Mluvit o neúspěchu u kampaně, která zaujala přes 400 svářečů, je svým způsobem unikát. Domluvená délka trvání tři měsíce nakonec nebyla z důvodu nespokojenosti klienta naplněna a stopla se po cca dvou měsících. Za tuto dobu došlo pouze k jednomu nástupu.

Tip:

Všechno zlé je k něčemu dobré

Ponaučení, které zde platí dvojnásob. Ne vždy totiž velké množství kontaktů automaticky zajistí mnoho nástupů. Někdy jsou zkrátka další podmínky pro vykonávání práce proti. Proto jsme se poučili a s klienty pořádáme pravidelné onboardingové schůzky, na kterých probereme všechny detaily pozice a především si ujasníme očekávání.

Zajímavosti projektu

Cena za jeden lead 78,4 Kč
Ze 457 uchazečů 277 spojených hovorů
Pouze jeden nástup

Výsledky naší práce

Cena za lead
0
Cena za nástup
0
Počet nástupů
0
Dosah reklamy
0

Hledaná pozice

Svářeč

Délka spolupráce

2 měsíce

Case Studies

Mohlo by Vás také zajímat

Kvalitní lidé aktivně nehledají práci. To však neznamená, že jsou spokojení. Naše kampaň je umí zaujmout a doručit k vám na pohovor.

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Řekněte nám o sobě více a my se s Vámi do 24 hodin spojíme

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.