335 uchazečů za 30 dní a 15 Kč za lead aneb Hledáme skladníky. Zn.: 3v1

Clients Manager:

Kateřina Dvořáková

FB Marketing Expert:

Lenka Bubeníková

Marketing Business Consultant:

Danilo Medenica

Pozice:

Skladník / Kontrolor

Tohle je PEAL a.s.

Česká společnost PEAL zajišťuje velkoobchodní prodej tabákových výrobků, alkoholických nápojů, cukrovinek, drogerie a dalšího sortimentu. Kromě zásobování čerpacích stanic, specializovaných tabákových obchodů, barů nebo restaurací provozuje i síť prodejen Don Pealo. Centrála společnosti se nachází v Praze, další sklad má například v Plzni.

335 uchazečů za 30 dní.

“Wow, tolik zájemců – to musí být nějaký dream job!”, říkáte si teď možná.

Pravda, představa o tom, co je dream job, se pro každého liší, ale řekněme si na rovinu – práce ve skladu to asi zrovna není. I tak se nám za jeden jediný měsíc podařilo klientovi dodat tolik relevantních uchazečů, že by klidně hned mohl otevřít další sklad. A to i přesto, že jsme ze začátku byli k výsledkům kampaně trochu skeptičtí. Proč?

Začátky naší spolupráce

“Potřebujeme nabrat skladníky v Praze a Plzni.” Tak zněla první informace od klienta. Z koučovacího dotazníku, který vždy klientům na začátku spolupráce zasíláme a jímž se snažíme zjistit více k obsazované pozici, však vyplynulo, že se jedná ne o jednu, ale rovnou tři skladnické pozice, které se liší nejen místem výkonu, ale i náplní práce, požadavky (vč. preferovaného pohlaví) a odměnou.

Ze zkušenosti přitom víme, že nejlépe funguje model 1 pozice = 1 kampaň. Jak si asi povede 3v1? První úkol byl tedy jasný: najít silné sdělení, které je pro všechny pozice společné, a okořenit jej takovými prvky, které naopak pozice od sebe dostatečně odliší a umožní nám v rámci jedné kampaně efektivně oslovit rozdílné cílové skupiny. Už jen proto, že Facebook u kampaní v kategorii Employment neumožňuje cílení na konkrétní pohlaví nebo věkovou skupinu.

Výstup? Při hledání hlavní message kampaně jsme využili jeden z nejcennějších zdrojů – názory samotných zaměstnanců, a vsadili na to, na co si ve skladech jiných společností obvykle stěžují. Lokace skladů a nutnost dojíždění, pracovní prostředí, striktní pravidla na pracovišti nebo třeba přístup k lidem – na těchto a dalších aspektech jsme potenciálním uchazečům vysvětlili, v čem je práce pro PEAL jiná. Do reklamních textů se pak promítla i rozdílná náplň práce, potřebné dovednosti, fyzická náročnost a s tím související cílení zvlášť na muže a ženy.

Ochutnávka z textu kampaně:

PRO POZICI SKLADNÍK / SKLADNÍK PICKER

Máš sílu jako Pepek námořník po špenátu a chvíli nepostojíš?💪 Pojď nám to ukázat!🔥 Procvičíš bicák, protáhneš nohy – a ještě za to dostaneš zaplaceno.

Právě teď máme ve skladu V PRAZE A PLZNI místo pro nového parťáka do týmu skladníků/pickerů.📦🏃‍♂

Představil sis hned dlouhé hodiny strávené dojížděním kamsi na periferii mezi pole, kde se obvykle sklady nachází?😳 Zapomeň. Ať už si vybereš Prahu nebo Plzeň, díky lokaci obou skladů přímo ve městě jsi v práci hned a ušetřený čas můžeš věnovat svým koníčkům nebo rodině.

PRO POZICI SKLADNÍK – KONTROLOR

Máš ráda věci pod kontrolou a pečlivost je tvou superschopností?🦸‍♀ Využij svůj přirozený talent tam, kde to není bráno jako samozřejmost!

Právě teď máme ve skladu V PRAZE místo pro novou parťačku do týmu kontrolorů.

Vybaví se ti hned s prací ve skladu fyzicky těžká makačka nebo dlouhé hodiny strávené dojížděním kamsi na periferii mezi pole, kde se obvykle sklady nachází?😳 Zapomeň. Náš sklad je přímo v srdci Prahy 10, do práce se tak dostaneš za chvíli i MHD a ušetřený čas můžeš věnovat svým koníčkům nebo rodině.🥳

A co se týče náročnosti? Klidně buď křehká jako květina🌻, na zvedání balíků tu máme siláků dost.💪 Tvým hlavním nástrojem a pomocníkem bude čtečka, tvým úkolem zajistit, aby se to správné zboží dostalo na správnou adresu. Nic nezvedáš, netaháš, nepřemisťuješ. Jen skenuješ.👀

Vytvoření unikátních reklam

Hlavní benefity a současně motivační prvky jsme zapracovali i do unikátních grafických návrhů reklam, které byly využity pro komunikaci na sociálních sítích.

Výsledky v prvních týdnech a za celou kampaň

V podstatě už po pár hodinách od spuštění kampaně se ukázalo, že zvolený přístup byl správný a dokázali jsme obvyklé představy o práci ve skladu a zkušenosti zaměstnanců využít v náš prospěch.

Kampaň byla publikována v odpoledních hodinách a do následujícího rána měl klient k dispozici přes 20 relevantních kontaktů. A další desítky práce chtivých uchazečů, ať už do skladu v Praze nebo Plzni, ať už na pozici kontrolora nebo pickera, přibývaly každý den.

Za jeden měsíc, po který kampaň běžela, se výsledný počet zastavil na 335 kontaktech, přičemž každý z nich splňoval klientem dané požadavky. Slušné číslo, že?

Snad jen pro klienty to má jednu drobnou “nevýhodu”. Pokud se rozhodnete nechat nábor nových kolegů na nás, může se stát, že nebudete vědět, koho dříve vzít. Jste na to připraveni? 🙂

Zajímavosti projektu

Na rozdíl od jiných kampaní, kde obvykle mzdu komunikujeme přímo v textu reklamy nebo v grafice, zde byla zmíněna až na landing page. Vsadili jsme na jiné, z našeho pohledu pro tyto pozice silnější motivační prvky – a výsledek kampaně správnost tohoto přístupu jen potvrdil.
Reklama měla pozitivní odezvu nejen co do počtu uchazečů, ale i engagementu u reklam. Vedle úspěšnosti kampaně a spokojenosti klienta jsou tak pro nás odměnou i reakce od těch nejpovolanějších – samotných zájemců o práci. Komentáře typu “Takhle by měla vypadat nabídka práce” je radost číst!
Pro úspěšný nábor je důležitá také součinnost klienta. My dodáme kontakty, na klientovi je uchazeče včas kontaktovat. Není-li v možnostech klienta všechny navolat (nebo tak z nějakého důvodu nečiní), může to vést k určitým negativním reakcím ze strany uchazečů, což se potvrdilo i v tomto případě.

Výsledky naší práce

0
Cena za lead
0
Cena za nástup
0
Počet nástupů
0
Dosah reklamy

Hledaná pozice

Skladník / Kontrolor

Délka spolupráce

1 měsíc

Komentář obchodníka

První komunikace mezi společností PEAL vznikla s regionálními manažery, na meetingu jsme hovořili o obsazování pozic skladníků. Celý proces oslovení společnosti PEAL byl na dlouhodobé bázi.

Klient zkoušel pro nábor klasické cesty, ale jelikož tyto nefungovaly, rozhodl se vyzkoušet metodu Prodator. Domluvili jsme se na jednoměsíční spolupráci, která bude prodloužená, pokud kampaň zafunguje. A ta se opravdu povedla. Získali jsme 8 nástupů, které klient ani neočekával.

Case Studies

Mohlo by Vás také zajímat

Kvalitní lidé aktivně nehledají práci. To však neznamená, že jsou spokojení. Naše kampaň je umí zaujmout a doručit k vám na pohovor.

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Řekněte nám o sobě více a my se s Vámi do 24 hodin spojíme

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.