Jak je důležitá komunikace aneb hledání obchodníků do IT společnosti

Clients Manager:

Kateřina Dvořáková

FB Marketing Expert:

Jiří Křelina

Marketing Business Consultant:

Danilo Medenica

Pozice:

Akviziční obchodník

Nastav.it s.r.o.

Tato společnost z Brna se věnuje outsourcingu IT a své služby poskytuje jak firmám, tak i domácnostem. Zajišťují IT správu šitou na míru a díky týmu profesionálů dokáží nahradit celé interní IT oddělení.

Nastav.IT posilovalo obchodní tým a hledali kvalitní B2B obchodníky v Brně a okolí, kteří dokáží oslovit nové zákazníky. Jednalo se tedy především o akvizice, proto jsme vybírali mezi obchodníky/lovci.

Začátky naší spolupráce

Reklamu jsme spustili na začátku prosince. Ačkoli tento měsíc ředíme spíš k “okurkovému”, získali jsme v období 3. 12. 2021 – 21. 12. 2021 48 kandidátů. Během vánočních svátku jsme kampaň stopli, jelikož v tento čas má každý myšlenky především u rodiny a na práci se snaží nemyslet. Po Novém roce jsme pokračovali v úspěšném získávání leadů. Nebylo to ovšem bez komplikací.

Vytvoření unikátních reklam

Hlavní benefity a současně motivační prvky jsme zapracovali i do unikátních grafických návrhů reklam, které byly využity pro komunikaci na sociálních sítích.

Výsledky v prvních týdnech a za celou kampaň

Vy jste ajťáci?

Reagovat jsme museli hned na dva problémy.

  1. Hodně lidí se domnívalo, že se jedná o IT pozici. Název společnosti k tomu samozřejmě svádí a ačkoli jsme v textech komunikovali, o jakou příležitost se jedná, ne každý to správně chápal. Nesprávnou domněnku podporovaly i fotografie, kde byl tým nafocen v bílých polo tričkách, což evokovalo technickou pozici.Reakce byla pochopitelná. V textech jsme zvýraznili, že se jedná o obchodní pozici a klienta požádali o nové fotky. Na základě nových materiálu pak vznik například tento banner.
  2. Obchodníci by byli, ale ne akviziční. Co to vlastně znamená akviziční obchodník? V každé firmě je totiž náplň práce trochu jiná. Podle slova akvizice by se mělo jednat o získávání nových klientů nebo zakázek. Nikde se ale nepíše jak. A to byl právě problém u Nastav.IT. Až v průběhu kampaně jsme se dozvěděli, že akviziční obchodník převážně volá cold cally, a ne každý chce tuto činnost vykonávat. Obchodní schopnosti by tak kandidáti měli, ale chtěli se především soustředit na obchodní činnost a ne na získávání nových klientů.

Komunikace a zpětná vazba

Na základě A/B testování jsme tak mohli porovnat, že fotografie v košili nebo svetru evokuje více obchodní pozici a kandidáti věděli, že nehledáme specialisty na informatiku nebo techniky.

Jakmile jsme tuto zpětnou vazbu získali, reagovali jsme zdůrazněním slova akvizice v bannerech a více jsme popsali pracovní den potenciálního akvizičního obchodníka. Cena za lead sice šla nahoru, kvalita a seniorita akvizičních obchodníků se ovšem výrazně zvedla.

 

Tip:

Pravidelná komunikace

S našimi klienty komunikujeme průběžně, a to i díky naší Client Success Managerce. Uvědomujeme si, že u externí spolupráce může docházet ke komunikačnímu šumu a nepravidelnému předávání informací. Nemusíte se tak bát, že bychom pouze spustili kampaň a čekali na výsledky. . K zaujetí kandidáta nepoužíváme jen líbivé fotky. Naše know-how je podpořeno více jak 300 obsazenými pozicemi a 20 000 kvalifikovanými leady. Proto víme, že je zásadní lidi zaujmout a upoutat jejich pozornost během projíždění feedu na sociální síti. Z toho důvodu využíváme kontrasty a ne vždy je nutné do grafiky zařadit osoby.

Zajímavosti projektu

Nejsilnější den 14.12. s 10 leady
Testování a pravidelná komunikace je klíčem k úspěchu
Obchodní zástupce ≠ akviziční obchodní zástupce

Výsledky naší práce

0
Cena za lead
0
Cena za nástup
0
Počet nástupů
0
Dosah reklamy

Hledaná pozice

Akviziční obchodník

Délka spolupráce

4 měsíce

Case Studies

Mohlo by Vás také zajímat

Kvalitní lidé aktivně nehledají práci. To však neznamená, že jsou spokojení. Naše kampaň je umí zaujmout a doručit k vám na pohovor.

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Řekněte nám o sobě více a my se s Vámi do 24 hodin spojíme

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.