Uvedení mzdy v pracovním inzerátu? Výhoda nebo nevýhoda?

Jiří Křelina

Jiří Křelina

233

Jedna z nejčastěji kladených otázek při pracovních pohovorech do tří let vymizí. Zaměstnavatelé totiž budou muset v inzerátech uvádět, jakou mzdu uchazeči nabízejí. Povinnost být otevřenější ohledně mzdy ukládá zaměstnavatelům evropská směrnice o transparentním odměňování, kterou schválil Evropský parlament.🇪🇺

V Česku činí rozdíl ve mzdách žen a mužů 16,4 procenta. V EU dostávají ženy za stejnou práci v průměru o 13 % méně peněz než muži. Tento krok má mimo jiné vést ke snížení rozdílů mezi tím, kolik za totožnou práci dostávají ženy a kolik muži. 

Ovšem povede to ke zlepšení?🤔

Firmy, které nebudou chtít mzdu zveřejnit, si nejspíš najdou způsoby, jak se tomu vyhnout. Jednu mezeru už objevili na Slovensku, kde povinnost zveřejňovat v inzerátech mzdu platí od roku 2018. Zde totiž asi 60 procent firem uvádí v inzerátech pouze základní mzdy. Reálně vám to tedy o dané pozici mnoho neřekne. To podstatné vyjednávání se děje až během pohovoru. Nicméně za nedodržení směrnice budou firmám hrozit sankce.🚨

My od našich klientů vždy výši platu zjišťujeme a ve většině případů jí uvádíme v textech reklam.

👉 Proč?

Protože to pomáhá ke zvýšení atraktivnosti nabídky (samozřejmě pokud je “o co stát”) a uchazeči jasně vědí, do čeho jdou.

Zkrátka my toto v kampaních zveřejňujeme i bez příkazu.

A jak to máte vy?

Myslíte, že to je správný krok?

Sdílejte článek se svými přáteli

Nahlédněte do podsvětí
marketingového bizáru

Pokud se Vám článek líbil, mohlo by Vás také zajímat

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.

Výběr našich Case Studies

335 uchazečů za 30 dní a 15 Kč za lead aneb Hledáme skladníky. Zn.: 3v1

Minimální mzda a fyzicky náročné zaměstnání. Může kampaň dopadnout dobře?

Chcete být, jako první, informováni o nových případových studiích z Vašeho oboru?

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Chci získat informace o nových případových studiích.

*Více oborů lze vybrat pomocí Ctrl + Kliknutí