Logistická skupina L7 Group, do které patří i společnosti HELICAR a Master Truck, v letošním roce začala využívat metodu Prodator® pro nábor řidičů mezinárodní kamionové dopravy, následně i mechaniků a autoelektrikářů nákladních vozidel. Přes tradiční kanály v podobě inzercí v médiích a na pracovních portálech se to firmě totiž dlouhodobě nedařilo. Firma díky této spolupráci tedy získala zaměstnance na pozice, na které vhodné kandidáty dlouho nemohla najít.
Gró činnosti skupiny L7 Group tvoří autotransport. Firma převáží osobní vozidla primárně od výrobců do cílových destinací, tedy na centrální parkoviště nebo na centrální sklady zákazníků. Dodejme, že divize LDS této společnosti se zabývá i logistikou domácích spotřebičů.
Z jednotek kvalitních uchazečů jich bylo najednou desítky
„Když mě zástupci společnosti Prodator Marketing oslovili, nevěřil jsem jim, že mají metodu, která nám potřebné zaměstnance skutečně získá. Vyzkoušeli jsme toho předtím totiž sami poměrně dost a úspěch nebyl velký. Byl jsem tedy hodně skeptický. Dokonce ani po první on-line schůzce jsem nebyl přesvědčený, že nám metoda Prodator® přinese kýžený efekt. Řeknu to otevřeně: šel jsem do této spolupráce s tím, že už jsem přišel o víc a že to chci zkusit. Efekt byl velmi silný, z jednotek kvalitních uchazečů jsme jich najednou měli desítky,“ popisuje Petr Otáhal, místopředseda představenstva skupiny L7 Group.
Kvituje, že zájemci, kteří se o volná místa ucházeli, museli na sociálních sítích udělat aktivní krok v podobě vyplnění dotazníků s relevantními údaji. Firma tedy nechtěla životopisy, ale relevantní data o pracovních zkušenostech. Tato data byla vyplněná uchazečem do stručného přehledného dotazníku, který se připravuje každé společnosti na míru, stejně jako obsah pro kampaně na sociálních sítích. „Byli jsme instruováni, abychom na dotazníky odpovídali velmi rychle, což je jeden z předpokladů úspěchu,“ konstatuje Petr Otáhal.
Metoda Prodator® cílí na sociální sítě
Metoda Prodator® necílí na pracovní portály, ale právě na sociální sítě. „Je potřeba si uvědomit, že kvalitní zaměstnanci zpravidla práci nehledají, protože ji mají. Na pracovní portály tedy běžně nechodí. Každý kandidát projde kariérní stránkou, kde vyplní na míru vytvořený relevantní dotazník, zanechá na sebe kontakty, a zástupci firmy ho do dvou dnů kontaktují,“ vysvětluje Jiří Křelina, marketing manager společnosti Prodator Marketing.
Martin Pracný, vedoucí servisu společnosti Master Truck, říká: „Už v první fázi kampaně se podařilo naplnit potřebné kapacity. V druhé fázi už jen posilujeme náš tým. Bylo to pro nás tedy velké pozitivní překvapení. Lidé, kteří nově do společnosti Master Truck nastoupili, jsou kvalitní a zkušení.“
Petr Otáhal, místopředseda představenstva skupiny L7 Group.
Skupina L7 Group je s výsledkem spolupráce velmi spokojena. „Když nabíráme zaměstnance přes personální agenturu, stojí nás to dvou až čtyřnásobek měsíčního platu nového zaměstnance. A z pracovních portálů jsme měli velmi nízkou odezvu. Zrealizovanou kampaň se společností Prodator Marketing tedy hodnotím skvěle. Poměr cena/výkon je dobrý a hlavně máme rychle kvalitní zaměstnance, které jsme potřebovali,“ uvádí Petr Otáhal.
Rychlý a úspěšný nábor
Spolupráce byla tedy velmi rychlá a hlavně úspěšná. „Nastavení kampaně trvalo zhruba dva týdny. Už v druhém týdnu jsme jen dolaďovali vizuály na sociální sítě. Ve spolupráci máme v plánu pokračovat i nadále. A co nové zaměstnance přesvědčilo k tomu, aby šli k nám? Většinou to byla otázka peněz. Dále je přesvědčilo to, že jsme firma, která je na trhu dlouhodobě. Myslím si, že některé zaujalo i to, že zaměstnance detailně školíme,“ doplňuje Jan Andrš, provozní ředitel společnosti HELICAR.
Zdroj: Logistika.TVT