Řeší to asi každý HR specialista v záplavě stovek inzerátů na pracovních portálech. Každý to pak řeší po svém. A ne vždy to dobře dopadne…
Co tedy dělat a nedělat?
✅ Zvažte klíčové prvky pracovní pozice: Jaké jsou požadavky? Je to vzdělání? Konkrétní certifikát? Pokud je nějaká dovednost, bez které kandidát práci nemůže vykonávat, komunikujte to hned, vyřadíte tak nekvalifikované kontakty.
✅ Uvažujte z perspektivy kandidátů: Co je bude nejvíce lákat? Jsou to benefity? Zajímaví klienti? Plat? Napište to přímo do názvu pozice/inzerátu. Tím se od konkurence lehce odlišíte.
✅ Buďte tvořiví, ale s měrou: Pokud se rozhodnete použít originální název, mějte na paměti, že by měl být jasný a výstižný, a zároveň ne příliš matoucí. Například pod pojmem „bezpečnostní princezna“ nebo „datový kouzelník“ se může skrývat cokoliv. Uchazeč ho nejspíš přeskočí, protože v něm nepozná vlastní kvalifikaci.
My máme nábor pro naše klienty vymyšlený jinak. Inzerujeme totiž jen a pouze na sociálních sítích.
Proč?
Protože na pracovních portálech je 99 % firem, které se přetahují o kvalitní lidi. Přitom návštěvnost je pouze 250 000 unikátních uživatelů měsíčně.
Na Facebooku inzeruje jen 1 % firem, přitom je zde 5 200 000 uživatelů.
A jak komunikujeme standardní názvy pozic? Podívejte se sami a porovnejte rozdíl.