AI neuniklo ani náborům. Fotobanka vs. DALL-E poprvé

Picture of Lucie Marková

Lucie Marková

104

AI boom už asi ani nevnímáme, je ho plný internet. Kdo ještě nevyzkoušel ChatGPT, jako by ani nebyl. Jak umělou inteligenci zakomponovat do náborů z pozice agentury? Otestovali jsme, jak bude reagovat facebookové publikum na obrázky z AI v našich náborových kampaních. 

AI otevírá dveře do nové éry marketingu, kde se nemusíte spoléhat na fotografie z fotobank, ale můžete vytvářet plně přizpůsobený vizuální obsah, který vaše cílovka ocení. Musíme uznat, že hrát si s AI nás baví. Aplikaci DALL-E jsme v Prodator využili v kampaních pro řidiče a sledovali, jak se vizuálům bude dařit. 

A co fotobanky? Od těch pomalu upouštíme, protože: 

  • si nemůžeme obrázek přizpůsobit svým potřebám,
  • je často rozpoznatelné, že se nejedná o fotku z rukou firemního fotografa.

Fotobanky jsou i přesto s AI jedna ruka. Věděli jste, že firma OpenAI, která provozuje generátor Dall-E 2 potvrdila, že si od fotobanky Shutterstock zakoupila licenci na obrázky, na kterých software trénovala? Dokonce spolu uzavřeli partnerství s vyhlídkou do budoucna, kdy by mělo být možné generovat obrázky přímo ve fotobance.

S vývojem AI se učíme za pochodu i my, zadávači promptů. Mouchy obrázků z AI vnímáme v generování “dokonalých” lidí se svaly, nepřirozeným opálením nebo perfektně hustými a uhlazenými vlasy. Tady se dá napáchat mnoho škody. Pokud ale zadáte šikovný prompt, dokonalost je pryč a dostanete výsledek, který nerozeznáte od skutečné fotografie. 

Porovnejte sami. 

Obchodník s fotovoltaikou: listopad 2023 vs. leden 2023.

CEVA Logistics

Při startu kampaně jsme narazili na malý zádrhel, neměli jsme dostatečné množství vizuálů, proto jsme udělali malý test.

V první fázi kampaně jsme sáhli po jistotě – fotobance. Kampani se sice dařilo, ale potřebovali jsme grafiku, která přitáhne více pozornosti a zvýší proklikovost reklamy (a tím zvýší šanci vyplnění dotazníku).

Na řadu proto přišel DALL-E. A výsledek? 

Díky nasazení grafiky, jehož podkladem byl obrázek vygenerovaný AI jsme dosáhli několika násobného zvýšení proklikovosti reklamy. Obrázek z fotobanky zaznamenal míru prokliku 1 %, zatímco obrázek z AI parádních 7 %. Cenu za proklik reklamy jsme stlačili dokonce o 5 kč

Fotobanka vs. DALL-E. Co říkáte? 

Gruber Logistics

U řidičů kamionů zůstaneme. Tentokrát bez porovnání fotobanky vs, DALL-E. Celou kampaň jsme postavili s pomocí vizuálů z AI. 

Výsledky klienta byly opravdu rekordní. Zvolili jsme dobré načasování, marketingový argument i grafiku. Reklamu nám chválili i uživatelé Facebooku, což nám potvrdilo to, co jsme už dávno věděli. AI budeme v kampaních používat stále více. 

Uvažujete, že půjdete do spolupráce s námi? Naši klienti se nemusí ničeho obávat. Ano, AI je prozatím “šedá zóna”, ale v případě použití obrázku vygenerovaných z placených verzí je komerční užití zcela bez problémů. Obavy z licencí a používání AI jsou tedy zbytečné. 

A jak pracujete s AI vy?

Sdílejte článek se svými přáteli

Nahlédněte do podsvětí
marketingového bizáru

Pokud se Vám článek líbil, mohlo by Vás také zajímat

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.

Výběr našich Case Studies

335 uchazečů za 30 dní a 15 Kč za lead aneb Hledáme skladníky. Zn.: 3v1

Minimální mzda a fyzicky náročné zaměstnání. Může kampaň dopadnout dobře?

Chcete být, jako první, informováni o nových případových studiích z Vašeho oboru?

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Chci získat informace o nových případových studiích.

*Více oborů lze vybrat pomocí Ctrl + Kliknutí