AI neuniklo ani náborům. Fotobanka vs. DALL-E poprvé

Lucie Marková

Lucie Marková

52

AI boom už asi ani nevnímáme, je ho plný internet. Kdo ještě nevyzkoušel ChatGPT, jako by ani nebyl. Jak umělou inteligenci zakomponovat do náborů z pozice agentury? Otestovali jsme, jak bude reagovat facebookové publikum na obrázky z AI v našich náborových kampaních. 

AI otevírá dveře do nové éry marketingu, kde se nemusíte spoléhat na fotografie z fotobank, ale můžete vytvářet plně přizpůsobený vizuální obsah, který vaše cílovka ocení. Musíme uznat, že hrát si s AI nás baví. Aplikaci DALL-E jsme v Prodator využili v kampaních pro řidiče a sledovali, jak se vizuálům bude dařit. 

A co fotobanky? Od těch pomalu upouštíme, protože: 

  • si nemůžeme obrázek přizpůsobit svým potřebám,
  • je často rozpoznatelné, že se nejedná o fotku z rukou firemního fotografa.

Fotobanky jsou i přesto s AI jedna ruka. Věděli jste, že firma OpenAI, která provozuje generátor Dall-E 2 potvrdila, že si od fotobanky Shutterstock zakoupila licenci na obrázky, na kterých software trénovala? Dokonce spolu uzavřeli partnerství s vyhlídkou do budoucna, kdy by mělo být možné generovat obrázky přímo ve fotobance.

S vývojem AI se učíme za pochodu i my, zadávači promptů. Mouchy obrázků z AI vnímáme v generování “dokonalých” lidí se svaly, nepřirozeným opálením nebo perfektně hustými a uhlazenými vlasy. Tady se dá napáchat mnoho škody. Pokud ale zadáte šikovný prompt, dokonalost je pryč a dostanete výsledek, který nerozeznáte od skutečné fotografie. 

Porovnejte sami. 

Obchodník s fotovoltaikou: listopad 2023 vs. leden 2023.

CEVA Logistics

Při startu kampaně jsme narazili na malý zádrhel, neměli jsme dostatečné množství vizuálů, proto jsme udělali malý test.

V první fázi kampaně jsme sáhli po jistotě – fotobance. Kampani se sice dařilo, ale potřebovali jsme grafiku, která přitáhne více pozornosti a zvýší proklikovost reklamy (a tím zvýší šanci vyplnění dotazníku).

Na řadu proto přišel DALL-E. A výsledek? 

Díky nasazení grafiky, jehož podkladem byl obrázek vygenerovaný AI jsme dosáhli několika násobného zvýšení proklikovosti reklamy. Obrázek z fotobanky zaznamenal míru prokliku 1 %, zatímco obrázek z AI parádních 7 %. Cenu za proklik reklamy jsme stlačili dokonce o 5 kč

Fotobanka vs. DALL-E. Co říkáte? 

Gruber Logistics

U řidičů kamionů zůstaneme. Tentokrát bez porovnání fotobanky vs, DALL-E. Celou kampaň jsme postavili s pomocí vizuálů z AI. 

Výsledky klienta byly opravdu rekordní. Zvolili jsme dobré načasování, marketingový argument i grafiku. Reklamu nám chválili i uživatelé Facebooku, což nám potvrdilo to, co jsme už dávno věděli. AI budeme v kampaních používat stále více. 

Uvažujete, že půjdete do spolupráce s námi? Naši klienti se nemusí ničeho obávat. Ano, AI je prozatím “šedá zóna”, ale v případě použití obrázku vygenerovaných z placených verzí je komerční užití zcela bez problémů. Obavy z licencí a používání AI jsou tedy zbytečné. 

A jak pracujete s AI vy?

Sdílejte článek se svými přáteli

Nahlédněte do podsvětí
marketingového bizáru

Pokud se Vám článek líbil, mohlo by Vás také zajímat

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.

Výběr našich Case Studies

335 uchazečů za 30 dní a 15 Kč za lead aneb Hledáme skladníky. Zn.: 3v1

Minimální mzda a fyzicky náročné zaměstnání. Může kampaň dopadnout dobře?

Chcete být, jako první, informováni o nových případových studiích z Vašeho oboru?

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Chci získat informace o nových případových studiích.

*Více oborů lze vybrat pomocí Ctrl + Kliknutí