Novinky ze světa HR marketingu
a náborových kampaní

Kdy (ne)hledat lidi do firem? Rozhodně nečekejte na prosinec!

Picture of Jiří Křelina

Jiří Křelina

Head of Marketing & Client Success

Asi víte, že hledat nové zaměstnance je častokrát o dobrém načasování. Když si to sedne, máte parťáka na další spoustu let. Ale jsou tu jistá pravidla, rekordní i proklaté měsíce, které nám každý rok ukazují jakou moc nad námi sezónnost má. Jak jsme na tom teď a co nás čeká? Který měsíc bude silný, a který to pravděpodobně projede na plné čáře?

Listopad: Kontakty pro HR padají

Ano, konec října a začátek listopadu je TOP čas k tomu šlápnout do náborů. Firma totiž plánuje a leckdy se nové posily do nového roku hodí. Mění se struktura, budete expandovat, hledat nové tváře do nových odděleních, které k růstu potřebujete. Zároveň se chcete vyhnout pohovorům před vánočními svátky? Ano. Listopad je pro vás jako dělaný.

3 PRO náborů v listopadu. 

  1. Firmy otvírají nové týmy – nové oddělení nebo divize pro rok 2024 čeká na lidi, kteří se o růst postarají.
  2. Připočítejte si dobu onboardingu – potřebujete si nechat dostatečný prostor pro zaučení a případné rozloučení s nevhodnými kandidáty, i o tom to někdy je. 
  3. Potřebujete být připraveni na nový roki – tak si to spočtěte, když začnete s kampaní na začátku listopadu, v lednu nejpozději v únoru máte nástupy. 

Prosinec: Na pohovory peču… Peču perníčky!

I takový může být pravý důvod klesajícího zájmu o obrážení pohovorů. V obchodech už hrají Mariah Carey a obyčejný člověk má na posílání CVček sotva pomyšlení.  

3 PROTI náborů v prosinci, i když ne vše je černobílé

  1. Lidé potřebuji jistoty – peníze na dárky a celé svátky, dávat výpověď a jít za lepší nabídkou se jim někdy nemusí vyplatit.
  2. Volno a prodlevy v pohovorech – lidé chtějí trávit prosinec se svými blízkými a to celý náborový proces prodlužuje o dny, které poté chybí.
  3. Rychlé rozhodování ze strany HR – firma řekne, že před koncem roku potřebuje nové posily, to je skvělé, ale někdy rychlé řešení nepřináší dlouhodobý výsledek.

V prosinci často kampaně pozastavujeme, abychom je mohli v lednu zase nastartovat. Krásný příklad, jak to chodí v těchto měsících je klient BIDLI. 

Listopad ????9 nástupů

Prosinec ❌vypnuto kvůli sezóně

Leden ????4 nástupy

Jedno velké PLUS

Díky nižší konkurenci máte zase větší šanci. To je úhel pohledu. Kampaně jsou “levnější”, protože o kliky soupeří méně zadavatelů, takže pokud máte zájemce, je potřeba toho využít.

Leden: Na jedné vlně s předsevzetím

Po prosincovém útlumu přichází lednové vystřízlivění. Nový rok se často rovná nová práce. Firmy jsou lačné po nových lidech. Plány se tvoří a ještě najít posily, které je budou plnit.

3 PRO náborů v lednu

  1. Nový rok, nové začátky a předsevzetí. I tak se to dá shrnout, bilancování nad uplynulým rokem dělá divy a motivace hledat novou příležitost je vyšponovaná na maximum. Co to znamená pro váš? V lednu budou dostupní kvalitní kandidáti, kterým na pracovním životě záleží. Bod pro leden. 
  2. Expandujete a bez posil to nepůje: K splnění cílů na nový rok je potřeba nových zaměstnanců. Nábor v lednu je tak strategické rozhodnutí, jak zvládnout nadcházející rok. 
  3. Lidi žijí z bonusů a odměn: lidé dostali u svého stávajícího zaměstnavatele vánoční bonusy a odměny, taková finanční injekce jim dává dost jistoty zkusit štěstí jinde a jít do rizika.

Leden 2023 z pohledu našich klientů:

Velox: ✅5 nástupů

Explosia:✅ 5 nástupů

Kompan: ✅11 nástupů

Je však důležité poznamenat, že vhodnost nabírání v lednu se může lišit od situace k situaci a odvětví k odvětví. Některé organizace mohou preferovat jiné měsíce na nábor závisle na svých specifických potřebách a cílech. 

Víte, kdy potřebujete nové lidi? Nebylo už včera pozdě? Napište nám. Pokud vám na specializované pozice neseženeme 9 lidí do 90 dnů, pracujeme zadarmo. 

Může vás zajímat