Kdy (ne)hledat lidi do firem? Rozhodně nečekejte na prosinec!

130

Asi víte, že hledat nové zaměstnance je častokrát o dobrém načasování. Když si to sedne, máte parťáka na další spoustu let. Ale jsou tu jistá pravidla, rekordní i proklaté měsíce, které nám každý rok ukazují jakou moc nad námi sezónnost má. Jak jsme na tom teď a co nás čeká? Který měsíc bude silný, a který to pravděpodobně projede na plné čáře?

Listopad: Kontakty pro HR padají

Ano, konec října a začátek listopadu je TOP čas k tomu šlápnout do náborů. Firma totiž plánuje a leckdy se nové posily do nového roku hodí. Mění se struktura, budete expandovat, hledat nové tváře do nových odděleních, které k růstu potřebujete. Zároveň se chcete vyhnout pohovorům před vánočními svátky? Ano. Listopad je pro vás jako dělaný.

3 PRO náborů v listopadu. 

  1. Firmy otvírají nové týmy – nové oddělení nebo divize pro rok 2024 čeká na lidi, kteří se o růst postarají.
  2. Připočítejte si dobu onboardingu – potřebujete si nechat dostatečný prostor pro zaučení a případné rozloučení s nevhodnými kandidáty, i o tom to někdy je. 
  3. Potřebujete být připraveni na nový roki – tak si to spočtěte, když začnete s kampaní na začátku listopadu, v lednu nejpozději v únoru máte nástupy. 

Prosinec: Na pohovory peču… Peču perníčky!

I takový může být pravý důvod klesajícího zájmu o obrážení pohovorů. V obchodech už hrají Mariah Carey a obyčejný člověk má na posílání CVček sotva pomyšlení.  

3 PROTI náborů v prosinci, i když ne vše je černobílé

  1. Lidé potřebuji jistoty – peníze na dárky a celé svátky, dávat výpověď a jít za lepší nabídkou se jim někdy nemusí vyplatit.
  2. Volno a prodlevy v pohovorech – lidé chtějí trávit prosinec se svými blízkými a to celý náborový proces prodlužuje o dny, které poté chybí.
  3. Rychlé rozhodování ze strany HR – firma řekne, že před koncem roku potřebuje nové posily, to je skvělé, ale někdy rychlé řešení nepřináší dlouhodobý výsledek.

V prosinci často kampaně pozastavujeme, abychom je mohli v lednu zase nastartovat. Krásný příklad, jak to chodí v těchto měsících je klient BIDLI. 

Listopad 💹9 nástupů

Prosinec ❌vypnuto kvůli sezóně

Leden 💹4 nástupy

Jedno velké PLUS

Díky nižší konkurenci máte zase větší šanci. To je úhel pohledu. Kampaně jsou “levnější”, protože o kliky soupeří méně zadavatelů, takže pokud máte zájemce, je potřeba toho využít.

Leden: Na jedné vlně s předsevzetím

Po prosincovém útlumu přichází lednové vystřízlivění. Nový rok se často rovná nová práce. Firmy jsou lačné po nových lidech. Plány se tvoří a ještě najít posily, které je budou plnit.

3 PRO náborů v lednu

  1. Nový rok, nové začátky a předsevzetí. I tak se to dá shrnout, bilancování nad uplynulým rokem dělá divy a motivace hledat novou příležitost je vyšponovaná na maximum. Co to znamená pro váš? V lednu budou dostupní kvalitní kandidáti, kterým na pracovním životě záleží. Bod pro leden. 
  2. Expandujete a bez posil to nepůje: K splnění cílů na nový rok je potřeba nových zaměstnanců. Nábor v lednu je tak strategické rozhodnutí, jak zvládnout nadcházející rok. 
  3. Lidi žijí z bonusů a odměn: lidé dostali u svého stávajícího zaměstnavatele vánoční bonusy a odměny, taková finanční injekce jim dává dost jistoty zkusit štěstí jinde a jít do rizika.

Leden 2023 z pohledu našich klientů:

Velox: ✅5 nástupů

Explosia:✅ 5 nástupů

Kompan: ✅11 nástupů

Je však důležité poznamenat, že vhodnost nabírání v lednu se může lišit od situace k situaci a odvětví k odvětví. Některé organizace mohou preferovat jiné měsíce na nábor závisle na svých specifických potřebách a cílech. 

Víte, kdy potřebujete nové lidi? Nebylo už včera pozdě? Napište nám. Pokud vám na specializované pozice neseženeme 9 lidí do 90 dnů, pracujeme zadarmo. 

Sdílejte článek se svými přáteli

Nahlédněte do podsvětí
marketingového bizáru

Pokud se Vám článek líbil, mohlo by Vás také zajímat

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.

Výběr našich Case Studies

335 uchazečů za 30 dní a 15 Kč za lead aneb Hledáme skladníky. Zn.: 3v1

Minimální mzda a fyzicky náročné zaměstnání. Může kampaň dopadnout dobře?

Chcete být, jako první, informováni o nových případových studiích z Vašeho oboru?

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Chci získat informace o nových případových studiích.

*Více oborů lze vybrat pomocí Ctrl + Kliknutí