Manuální pozice: Jak dobře se obsazují?

Lucie Marková

Lucie Marková

77

Pojďme si říct, že nábor je vždy trošku nepředvídatelný. Vládne přesvědčení, že lidé nechtějí pracovat manuálně, ale co když umíte zabrnkat na správnou notu a představíte správně zaměstnavatele cílové skupině, která pracovat chce? Pozice jako operátor výroby, seřizovač nebo manuální dělník.

Obědy za 10 korun táhnou

Benefity. To je to, co dokáže pracovníky pro manuální pozice nalákat. Dále je to dojezdová vzdálenost nebo kolektiv. Věci, které zaměstnance výrobních závodů drží dlouhodobě ve firmách.

Jeden příklad za všechny. Pro klienta Kostal Kontakt Systeme jsme obsazovali pozici Manuální dělník a Seřizovač a kampaň jsme postavili na benefitu obědů za 10 korun. Uspěli jsme? Ano. 

Za 30 dní kampaně jsme pro klienta získali: 

  • 37 kvalifikovaných kontaktů
  • 8 nových zaměstnanců 

Obecně u manuálních pozic fungují benefity jako:

  • Firemní svozy
  • Obědy za super cenu
  • Čisté prostředí a moderní haly
  • Možnost plánovat si směny
  • Stabilita zaměstnání
  • Postup na vyšší pozice
  • Dovolená navíc

A co je třešničkou na dortu dobré kampaně? Když se zapojí bývalí zaměstnanci se svou pozitivní zkušeností. Co je lepší zpětnou vazbou? 

O mzdu tu neběží, uchazeče zajímá dobré jméno firmy

Stejný případ jako u klienta Kostal Kontakt Systeme jsme viděli u klienta Hexpol. Mzdové ohodnocení nebylo důvodem, proč se na pozici Operátora ve výrobě přihlásit. Navíc pozice byla i hodně manuálně náročná.

Co zafungovalo? Autentičnost. Vždy používáme autentické fotografie lidí z provozu a díky malé lokalitě, se lidé v kampani navzájem poznávali a s radostí se na sociálních sítí zapojovali do diskuze. A výsledek? Za 2 měsíce spolupráce jsme klientovi doručili 64 kvalifikovaných kontaktů a získali 6 nových nástupů.

Ale, co když uchazeči o práci hledají hlavně stabilitu? Na to kápl náš další klient, Mubea, pro kterého jsme zajišťovali nábor Operátorů výroby

Při psaní reklamy jsme dávali důraz na tradici značky i zajímavé benefity. Věděli jste, že během pandemie covid-19 nepropustila Mubea jediného zaměstnance? I na tom jsme postavili naši kampaň. 

Do všech výrobních hal měl uchazeč navíc zdarma zajištěn svoz, dostával příspěvek na benzín, obědy za 25 kč, týden dovolené navíc nebo 13 plat. I díky tomu se nám podařilo získat: 17 operátorů výroby za pouhé 3 měsíce spolupráce. 

Už věříte, že správným tónem komunikace můžete získat nové posily?

Sdílejte článek se svými přáteli

Nahlédněte do podsvětí
marketingového bizáru

Pokud se Vám článek líbil, mohlo by Vás také zajímat

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.

Výběr našich Case Studies

335 uchazečů za 30 dní a 15 Kč za lead aneb Hledáme skladníky. Zn.: 3v1

Minimální mzda a fyzicky náročné zaměstnání. Může kampaň dopadnout dobře?

Chcete být, jako první, informováni o nových případových studiích z Vašeho oboru?

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Chci získat informace o nových případových studiích.

*Více oborů lze vybrat pomocí Ctrl + Kliknutí