Novinky ze světa HR marketingu
a náborových kampaní

Uvedení mzdy v pracovním inzerátu? Výhoda nebo nevýhoda?

Picture of Jiří Křelina

Jiří Křelina

Head of Marketing & Client Success

Jedna z nejčastěji kladených otázek při pracovních pohovorech do tří let vymizí. Zaměstnavatelé totiž budou muset v inzerátech uvádět, jakou mzdu uchazeči nabízejí. Povinnost být otevřenější ohledně mzdy ukládá zaměstnavatelům evropská směrnice o transparentním odměňování, kterou schválil Evropský parlament.????????

V Česku činí rozdíl ve mzdách žen a mužů 16,4 procenta. V EU dostávají ženy za stejnou práci v průměru o 13 % méně peněz než muži. Tento krok má mimo jiné vést ke snížení rozdílů mezi tím, kolik za totožnou práci dostávají ženy a kolik muži. 

Ovšem povede to ke zlepšení?????

Firmy, které nebudou chtít mzdu zveřejnit, si nejspíš najdou způsoby, jak se tomu vyhnout. Jednu mezeru už objevili na Slovensku, kde povinnost zveřejňovat v inzerátech mzdu platí od roku 2018. Zde totiž asi 60 procent firem uvádí v inzerátech pouze základní mzdy. Reálně vám to tedy o dané pozici mnoho neřekne. To podstatné vyjednávání se děje až během pohovoru. Nicméně za nedodržení směrnice budou firmám hrozit sankce.????

My od našich klientů vždy výši platu zjišťujeme a ve většině případů jí uvádíme v textech reklam.

???? Proč?

Protože to pomáhá ke zvýšení atraktivnosti nabídky (samozřejmě pokud je “o co stát”) a uchazeči jasně vědí, do čeho jdou.

Zkrátka my toto v kampaních zveřejňujeme i bez příkazu.

A jak to máte vy?

Myslíte, že to je správný krok?

Může vás zajímat