Rok 2022 byl rokem základů
Ano, i po třech letech fungování firmy jsme řešili základy. Proč? Protože jsme začali budovat Prodator na upraveném byznys modelu vytvořeném v srpnu 2021. Upřímně bez něj si nejsem jistý, zdali bychom tady ještě dnes byli. 😣
Konečně jsme se po 2 letech hledání dostali do fáze, že jsme obsadili pozici Clients Manager. Katka se jí zhostila s takovou pracovitostí, že ohledně splnění úkolů mě uhání více než já ji. #dreamscometrue
Další klíčovou změnou ve firmě bylo, že jsem pozici Marketing Manager předal Jirkovi Křelinovi, který s námi už přes rok spolupracoval na part-time (jeho pohled na věc najdete zde.)
Očekávání bylo jasné: “Vytvoř u klientů takový track record, že i Jarda (společník) bude zírat.”
To se podařilo a výsledky, které mají jeho spravované kampaně, jsou dech vyrážející.
Aby té chvály na Jirku nebylo málo, změnili jsme díky němu i přístup agentury k tomu, jak rozvíjet a marketovat náš brand.
Chceme být méně “salesy” a bulvární. Chceme být více profesionální a na úrovni (i kdyby to znamenalo méně rychle uzavřených spoluprací). To například znamenalo i rebranding webu a vytvoření newsletteru.
Mým focusem se stal Sales Management, což mě neskutečně baví a naplňuje. První roky agentury jsem se věnoval pochopení, jak funguje agenturní byznys, abych se mohl věnovat zase obchodu. #konečně
Příští rok nás čeká onboarding softwaru Pandadoc na zasílání nabídek klientům, které zabere Salesu maximálně pár minut, Echobot databáze firem na Německo, Cloudtalk na urychlení vytáčení a možná i Gong.
Aktuálně máme tři Marketing Business Consultanty. Děláme konzultační obchod tzn. nesnažíme se ukázat prezentaci a kup. Spíše otevíráme oči klientům ohledně náborových kampaní, sociálních sítí, employer brandingu a HR marketingu.
Do konce roku 2023 plánujeme mít deset zaučených a fungujících Marketing Business Consultantů. Většinu na zahraničí, hlavně DACH. Obchodníci by u nás v ČR neměli jít s výdělkem pod 100 000 Kč a v Německu pod 150 000 Kč.
Za velký úspěch považuji různorodost pozic, které pro klienty nabíráme. Jedná se o pozice od elektrikářů, přes řidiče kamionů, zdravotní sestry, projektové manažery, kuchaře nebo číšníky.
Splnil jsem si sen a byl hostem podcastu Nelidské zdroje. Díky Matěji a Jose za pozvání! Podcast si můžete poslechnout zde.
Navázali jsme úspěšnou spolupráci se Svazem Personalistů a otevíráme oči čím dál více firmám v tom, co je na západě standard.
Úspěchem Operation je také začlenění nováčků do Daily Huddle, nastavení systému celofiremních Měsíčních meetingů a historicky první Company offsite.
❌ Co se nepovedlo?
- Velký projekt – Holandské letiště jsme sice úspěšně doručili, o čem si můžete více přečíst tady (282 nástupů za 3 měsíce s CPH 1 200 Kč). Ale prodělali jsme na tom okolo 400 000 Kč nejen agenturního času. Zkušenost v podobě: “Neměj velké oči a na důležité smlouvy si dej více času, ať už klient spěchá jakkoli.”
- Neměli jsme model na prodlužování spoluprací, ale už snad vidíme světlo na konci tunelu, což přinese největší užitek klientům. Naše služba pro klienty bude výhodnější o to více, na základě toho, kolik s námi utratí.
- Od srpna jsme nesplnili cíle na Sales, protože je rozdíl mezi “možné” a “realistické”. Věřím, že se blížíme k realistickému sales forecastingu, na který tlačí hlavně Delivery a Operation team. Díky za to!
Rok 2022 v číslech?
✅ Do konce listopadu jsme doručili 11 401 leadů pro 80 klientů.
💰 Za náborové kampaně jsme utratili 3 552 000 Kč.
📈 Klienti si domluvili 2010 pohovorů.
🙏 Z toho jich zrealizovali 1303.
🚀 Díky kterým jsme změnili 267 lidských životů.
To znamená, že každý 5. pohovor z naší kampaně končí nástupem. Tohle číslo potvrzuje mě i celému týmu, že Třetí cesta náboru skrze náborové marketingové kampaně funguje!
Od ledna je nás 10 na full-time a 10 na part-time. Nejen to, expandujeme. Jsme jednička na náborové kampaně v ČR. Staneme se i jedničkou v Evropě? 😏
Příští rok nás čeká první Company offsite v zahraničí plně hrazený firmou, pokud dosáhneme 35 běžících kampaní do konce března.
Otázkou je, co vymyslíme za odměnu pro tým, když dosáhneme v lednu 2024 krásného čísla 100 běžících kampaní? To ještě budou zajímavé diskuze...
P. S.: Nečekejte na to, že se v roce 2023 bude propouštět. ¼ firem se sice chystá propouštět, ale ⅓ hodlá nabírat. 😁 Nevěřte, že se situace sama vyřeší a hledejte nové cesty, protože štěstí přeje připraveným!
Šťastný Nový rok!