Zhodnocení roku 2022, aneb takových 365 dní jsem nečekal…

Picture of Michal Mikulášek

Michal Mikulášek

404

Rok 2022 byl rokem základů

Ano, i po třech letech fungování firmy jsme řešili základy. Proč? Protože jsme začali budovat Prodator na upraveném byznys modelu vytvořeném v srpnu 2021. Upřímně bez něj si nejsem jistý, zdali bychom tady ještě dnes byli. 😣

Konečně jsme se po 2 letech hledání dostali do fáze, že jsme obsadili pozici Clients Manager. Katka se jí zhostila s takovou pracovitostí, že ohledně splnění úkolů mě uhání více než já ji. #dreamscometrue

Další klíčovou změnou ve firmě bylo, že jsem pozici Marketing Manager předal Jirkovi Křelinovi, který s námi už přes rok spolupracoval na part-time (jeho pohled na věc najdete zde.)  

Očekávání bylo jasné: “Vytvoř u klientů takový track record, že i Jarda (společník) bude zírat.”

To se podařilo a výsledky, které mají jeho spravované kampaně, jsou dech vyrážející. 

Aby té chvály na Jirku nebylo málo, změnili jsme díky němu i přístup agentury k tomu, jak rozvíjet a marketovat náš brand.

Chceme být méně “salesy” a bulvární. Chceme být více profesionální a na úrovni (i kdyby to znamenalo méně rychle uzavřených spoluprací). To například znamenalo i rebranding webu a vytvoření newsletteru.

Mým focusem se stal Sales Management, což mě neskutečně baví a naplňuje. První roky agentury jsem se věnoval pochopení, jak funguje agenturní byznys, abych se mohl věnovat zase obchodu. #konečně

Příští rok nás čeká onboarding softwaru Pandadoc na zasílání nabídek klientům, které zabere Salesu maximálně pár minut, Echobot databáze firem na Německo, Cloudtalk na urychlení vytáčení a možná i Gong.

Aktuálně máme tři Marketing Business Consultanty. Děláme konzultační obchod tzn. nesnažíme se ukázat prezentaci a kup. Spíše otevíráme oči klientům ohledně náborových kampaní, sociálních sítí, employer brandingu a HR marketingu. 

Do konce roku 2023 plánujeme mít deset zaučených a fungujících Marketing Business Consultantů. Většinu na zahraničí, hlavně DACH. Obchodníci by u nás v ČR neměli jít s výdělkem pod 100 000 Kč a v Německu pod 150 000 Kč.

Za velký úspěch považuji různorodost pozic, které pro klienty nabíráme. Jedná se o pozice od elektrikářů, přes řidiče kamionů, zdravotní sestry, projektové manažery, kuchaře nebo číšníky.  

Splnil jsem si sen a byl hostem podcastu Nelidské zdroje. Díky Matěji a Jose za pozvání! Podcast si můžete poslechnout zde.

Navázali jsme úspěšnou spolupráci se Svazem Personalistů a otevíráme oči čím dál více firmám v tom, co je na západě standard. 

Úspěchem Operation je také začlenění nováčků do Daily Huddle, nastavení systému celofiremních Měsíčních meetingů a historicky první Company offsite. 

Co se nepovedlo? 

  1. Velký projekt – Holandské letiště jsme sice úspěšně doručili, o čem si můžete více přečíst tady (282 nástupů za 3 měsíce s CPH 1 200 Kč). Ale prodělali jsme na tom okolo 400 000 Kč nejen agenturního času. Zkušenost v podobě: “Neměj velké oči a na důležité smlouvy si dej více času, ať už klient spěchá jakkoli.” 
  2. Neměli jsme model na prodlužování spoluprací, ale už snad vidíme světlo na konci tunelu, což přinese největší užitek klientům. Naše služba pro klienty bude výhodnější o to více, na základě toho, kolik s námi utratí. 
  3. Od srpna jsme nesplnili cíle na Sales, protože je rozdíl mezi “možné” a “realistické”. Věřím, že se blížíme k realistickému sales forecastingu, na který tlačí hlavně Delivery a Operation team. Díky za to! 

Rok 2022 v číslech? 

✅ Do konce listopadu jsme doručili 11 401 leadů pro 80 klientů.

💰 Za náborové kampaně jsme utratili 3 552 000 Kč.

📈 Klienti si domluvili 2010 pohovorů.

🙏 Z toho jich zrealizovali 1303.

🚀 Díky kterým jsme změnili 267 lidských životů.

To znamená, že každý 5. pohovor z naší kampaně končí nástupem. Tohle číslo potvrzuje mě i celému týmu, že Třetí cesta náboru skrze náborové marketingové kampaně funguje! 

Od ledna je nás 10 na full-time a 10 na part-time. Nejen to, expandujeme. Jsme jednička na náborové kampaně v ČR. Staneme se i jedničkou v Evropě? 😏

Příští rok nás čeká první Company offsite v zahraničí plně hrazený firmou, pokud dosáhneme 35 běžících kampaní do konce března. 

Otázkou je, co vymyslíme za odměnu pro tým, když dosáhneme v lednu 2024 krásného čísla 100 běžících kampaní? To ještě budou zajímavé diskuze...

P. S.: Nečekejte na to, že se v roce 2023 bude propouštět. ¼ firem se sice chystá propouštět, ale ⅓ hodlá nabírat. 😁 Nevěřte, že se situace sama vyřeší a hledejte nové cesty, protože štěstí přeje připraveným! 

Šťastný Nový rok! 

Sdílejte článek se svými přáteli

Nahlédněte do podsvětí
marketingového bizáru

Pokud se Vám článek líbil, mohlo by Vás také zajímat

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.

Výběr našich Case Studies

8 nových řidičů za měsíc – Jak jsme překonali dvouměsíční cíl za polovinu času!

Dokážeme sehnat automechaniky nákladních vozů?

Chcete být, jako první, informováni o nových případových studiích z Vašeho oboru?

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 2 pracovních dnů.

Chci získat informace o nových případových studiích.

*Více oborů lze vybrat pomocí Ctrl + Kliknutí