:books: “Šokující ukázky náborových reklam na FB aneb proč to ostatní marketéři dělají tak špatně?” Stáhnout e-book. :inbox_tray: 

90 % HR nezná absolutní základ jménem Cost per hire. Často ani nechce znát…

Michal Mikulášek

Michal Mikulášek

293

Pokud jste HR a chcete být lepší než 90 % trhu, pak je tento článek pro vás. Pokud jste finanční ředitel nebo někdo ve vedení, tak to vymáhejte od svých HR vedoucích. Hodně personalistů totiž zapomíná na jeden z nejdůležitějších ukazatelů jejich práce. Jaký?

Cost per hire (ve zktrace CPH) je náklad za nastoupeného člověka. Jak jej  vypočítat? 

Vezmete náklady za nástup/počtem nástupů = CPH 

CPH je jeden z externích nákladů za nábor a patří k nim nejčastěji: 

  • pracovní portály jako jobs.cz, prace.cz nebo jenprace.cz,
  • náklad za vytvoření či úpravu kariérní stránky,
  • reklama v lokálním tisku, rádiu nebo festivalu.

CPH v celkových nákladech obsahuje navíc interní náklady, tzn. i mzdy HR oddělení (času HR). Je to důležité, protože pokud máte platy 3 HR (tedy průměrně 55 000 Kč/měsíčně/plat), ročně stojí firmu neskutečných 1 980 000 Kč. Když to pak vydělíte počtem nástupů, není to hezká vizitka. 

Bohužel za to nemůžou, protože HR dělají neskutečně mnoho admin činností. V COVIDu by bez nich většina firem nebyla schopna obstát se všemi nařízeními, které firmy musely splňovat. HR se nerovná recruiter, ale pořád je potřeba chápat pohled finančního ředitele, který tohle bere čistě jako nákladovou položku. 

Proč si to HR oddělení nechce spočítat? 

Uvedu příklad jedné firmy z výroby s 300 zaměstnanci ve středních Čechách. Roční rozpočet na náborové aktivity je 250 000 Kč a nastoupilo 25 lidí. Jednalo se hlavně o pozici “Operátor výroby”, takže zde CPH vychází dobře. Jenže u pozice “Elektrikář” jim nastoupil pouze 1 člověk na doporučení a celkově jim chybí 7 lidí. Kvůli tomu může často stát výroba, protože není nikdo, kdo to rychle opraví. Většina peněz tudíž šla na nábor Elektrikáře (billboard, lokální tisk, různé pracovní portály a dokonce facebooková reklama). 

CPH na určitou pozici: 

120 000 Kč/1 nástup na doporučení = 120 000 Kč.

Proč je důležité znát CPH? A proč byste i se špatným výsledkem měli jít za vedením a hledat cesty?

Protože pak může dávat smysl řešení metodou Prodator. Naše řešení je drahé pouze v případě, že CPH máte nižší než je náš odhad na danou pozici/lokalitu/nabídku, kterou ZDARMA při každé úvodní schůzce vypočítáme. 

Pokud vyjde, že CPH na operátora výroby vychází na 15 000 kč, tak je firma jako Mubea spokojená. Case study Mubea 

Pokud vyjde, že CPH na elektrikáře vychází na 27 000 Kč, tak je firma jako S-power spokojená. Case study S-Power

Pokud vyjde, že CPH na obchodníka s investicemi vychází na 35 000 Kč, tak je firma jako BICZ spokojená. Case study BICZ

Sdílejte článek se svými přáteli

Nahlédněte do podsvětí
marketingového bizáru

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.

Pokud se Vám článek líbil, mohlo by Vás také zajímat

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.

Výběr našich Case Studies

Neuvěřitelných 511 zájemců o řidiče kamionu za 1. měsíc

Astronomických 17 nástupů operátorů výroby za 3 měsíce spolupráce

Chcete být, jako první, informováni o nových případových studiích z Vašeho oboru?

Kontaktní formulář

Prosíme o vyplnění krátkého formuláře. Po odeslání vás budeme kontaktovat v co nejbližší době.
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.

Chci získat informace o nových případových studiích.

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.

*Více oborů lze vybrat pomocí Ctrl + Kliknutí