Novinky ze světa HR marketingu
a náborových kampaní

Proč klasickým životopisům odzvonilo?

Picture of Jiří Křelina

Jiří Křelina

Head of Marketing & Client Success

Odvážné tvrzení, že? Jasně, všichni přece chtějí životopisy…
Co umíte?
Jaké máte zkušenosti?
Kde jste pracoval?
Jaké máte vzdělání?

To se v životopise můžete dozvědět. Ale… Je to vše pravda?????

Ačkoli jsou životopisy pro většinu HR manažerů a recruiterů tou nejpoužívanější formou prvotního seznámení s kandidáty, málokdy se z nich dozvíte, co uchazeč skutečně umí, čeho konkrétně během kariéry dosáhl, co ho v práci baví a naplňuje a kam by chtěl do budoucna směřovat.

Často se také stává, že se lidé pokoušejí takzvaně našroubovat do popisu konkrétní pozice a snaží se už v CV přesvědčit, že právě oni jsou pro danou pozici ti praví.

Jak se říká: Papír snese všechno…????

Další problém je, že mnoho lidí životopisy ani nemá. Nebo je nemá aktualizované a nevědí, co v nich má být nebo jak mají vypadat. Musejí je pro každou pracovní pozici upravovat a kolikrát ani nemají jistotu, že dostanou odpověď.

Co kvalifikovat kandidáty zábavnou formou, která zabere maximálně 5 minut? Není třeba nic posílat a je možné ucházet se o pozici během cesty v tramvaji? Nebo třeba na záchodě…?

Naše metoda šetří čas oproti klasickému náboru o 39 % díky individuálně vytvořenému testu, zohledňujícího potřeby klienta, selektuje ✅ relevantní a ❌ nerelevantní kandidáty.

Například jednoduše zjistíme, jak obchodník zvládne námitky, zdali má elektrikář požadovanou kvalifikaci nebo jestli má kandidát čistý trestní rejstřík.

Tím klientům kvalifikujeme kandidáty dopředu a šetříme mu 40 % času oproti luštění znalostí z CV.

Pak už jen stačí uchazeči zavolat, provést jednoduchý screening dle našeho call scriptu a v případě zájmu pozvat na pohovor. Takhle jednoduché to může být.

Nevěříte?

Naši metodu jsme úspěšně otestovali na více než 180 kampaních v Česku, Slovensku, Polsku i Německu.

Budete další?

Může vás zajímat