Znáte výši Cost per hire?

245

Čísla…

Každý řeší čísla.

Řeší se ale relevantní čísla?

Mně nevychází ten Váš cost per hire

Jaký je Váš aktuální cost per hire kliente?“

Nevím.

Existuje nějaká rovnice „nevím = méně než 30 000 Kč“?

Asi ne, že?

Podle jakého klíče to tedy nevychází?

Nejde o to, že nevychází například 30 000 Kč našeho CPH. Ale s čím konkrétně to klienti porovnávají?

Je to hodně, nebo málo?

Na to by si měl každý být schopný odpovědět sám.

Když pomineme to, že drtivá většina klientů vůbec cenu nástupu neměří, tak ti, co ví, vůbec nepočítají svůj čas, náborové příspěvky, marketingové náklady a mohli bychom jmenovat dál.

Když se pak dobereme k nějakému číslu, často se to pohybuje i přes 50 000 Kč.

Protože do toho například patří i všechna ta kafíčka, pronájem kanceláří, platy in-house lidí, energie… Není to jen o to, co je vidět na první dobrou.

Největší šok je pak to, že samotná investice do náborových aktivit se pohybuje ve vyšších částkách a kolikrát s výsledkem přesně 0 nástupů.

Vůbec se teď nebudeme bavit o návratnosti investice do jednoho člověka, nebo o průměrném čase náboru. Nebo kolik peněz firmě teče, že ten člověk není. A ne, pocit není odpověď.

Ať to shrneme.

Kdo neměří, neřídí, a v rámci náboru to platí taky.

Náklad na nástup jednoho člověka je totiž i ta káva na pohovoru, čas strávený nad celým výběrkem od psaní inzerátu, přes pohovor, po čas strávený nad zamítacími maily, mail asistentky, čas nadřízeného, pokud se účastní pohovorů. Když tohle spočtené není, jak chce někdo říct, jestli to je nebo není OK?

A teď ruku na srdce… Kolik z Vás má důkladně spočítaný cost per hire?

A pokud ne, proč?

A kdyby náhodou ano, vychází Vám dle Vašich představ?

A dle toho, co vychází nám?

Pokud ne, ozvěte se nám. Je to potřeba.

Sdílejte článek se svými přáteli

Nahlédněte do podsvětí
marketingového bizáru

Pokud se Vám článek líbil, mohlo by Vás také zajímat

Rezervuj si

krátkou 30 min. analýzu s Marketing Business Managerem.

Výběr našich Case Studies

335 uchazečů za 30 dní a 15 Kč za lead aneb Hledáme skladníky. Zn.: 3v1

Minimální mzda a fyzicky náročné zaměstnání. Může kampaň dopadnout dobře?

Chcete být, jako první, informováni o nových případových studiích z Vašeho oboru?

Pojďme zjistit, zdali je metoda
Prodator pro Vás ta pravá.

Nejprve nám řekněte pár základních informací
a my se Vám ozveme do 24 hodin.

Chci získat informace o nových případových studiích.

*Více oborů lze vybrat pomocí Ctrl + Kliknutí