Čísla…
Každý řeší čísla.
Řeší se ale relevantní čísla?
“Mně nevychází ten Váš cost per hire“
“Jaký je Váš aktuální cost per hire kliente?”
“Nevím.“
Existuje nějaká rovnice “nevím = méně než 30 000 Kč”?
Asi ne, že?
Podle jakého klíče to tedy nevychází?
Nejde o to, že nevychází například 30 000 Kč našeho CPH. Ale s čím konkrétně to klienti porovnávají?
Je to hodně, nebo málo?
Na to by si měl každý být schopný odpovědět sám.
Když pomineme to, že drtivá většina klientů vůbec cenu nástupu neměří, tak ti, co ví, vůbec nepočítají svůj čas, náborové příspěvky, marketingové náklady a mohli bychom jmenovat dál.
Když se pak dobereme k nějakému číslu, často se to pohybuje i přes 50 000 Kč.
Protože do toho například patří i všechna ta kafíčka, pronájem kanceláří, platy in-house lidí, energie… Není to jen o to, co je vidět na první dobrou.
Největší šok je pak to, že samotná investice do náborových aktivit se pohybuje ve vyšších částkách a kolikrát s výsledkem přesně 0 nástupů.
Vůbec se teď nebudeme bavit o návratnosti investice do jednoho člověka, nebo o průměrném čase náboru. Nebo kolik peněz firmě teče, že ten člověk není. A ne, pocit není odpověď.
Ať to shrneme.
Kdo neměří, neřídí, a v rámci náboru to platí taky.
Náklad na nástup jednoho člověka je totiž i ta káva na pohovoru, čas strávený nad celým výběrkem od psaní inzerátu, přes pohovor, po čas strávený nad zamítacími maily, mail asistentky, čas nadřízeného, pokud se účastní pohovorů. Když tohle spočtené není, jak chce někdo říct, jestli to je nebo není OK?
A teď ruku na srdce… Kolik z Vás má důkladně spočítaný cost per hire?
A pokud ne, proč?
A kdyby náhodou ano, vychází Vám dle Vašich představ?
A dle toho, co vychází nám?
Pokud ne, ozvěte se nám. Je to potřeba.